Wat is er mis met mijn auto kachel?

De kachel in mijn auto wordt niet warm, alleen als ik 130 a 140 km/h rijd wordt hij na een paar minuten warm. Ga ik van de snelweg af wordt hij meteen weer koud. Me koelwater temp is in orde, constant 90 graden, ook het level is in orde. Airco aan of uit maakt niets uit. Als ik de draaiknop van koud naar warm haal dan hoor ik hem switchen, dus die is ook goed. Wat zou dit kunnen zijn? Verstopte radiator heb ik al aan gedacht. Heb geen idee, kan iemand mij helpen? Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vervoer
6.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als een auto kachel is, heb je teveel alcohol in de tank gedaan.

Antwoorden (4)

heb ik zelf ook al eens gehad en was toen vrij simpel
er zit een thermostaatklep in die na zoveel jaar lam word, en waarschijnlijk is die nu aan vervanging toe
die zorgt ervoor dat de koelwater temperatuur constant blijft in de auto
je kunt dit testen door de motor stationair te laten draaien, dan wordt ie wel warm
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben bang dat de kachel radiator niet goed is, maar waarom hij het wel doet bij hoge snelheden is wel vreemd dan. Want als de kachel radiator niet goed is moet hij volgens mij helemaal niet warm worden. Ik moet toe geven het is wel raar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als de thermostaatklep blijft open staan dan komt de motor niet op bedrijfstemperatuur ( slecht veer motor ook )en kan die ook zoveel warmte niet af geven ! Vervangen dus
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb ik jaren geleden ook eens gehad. De motor kwam vlot op temperatuur maar de kachel bleef koud. Bleek dat de kachel verstopt zat. Hij is met perslucht doorgeblazen en een troep dat er uit kwam. Waarschijnlijk kalkaanslag. Toen werd hij weer lekker warm.