Is er een alternatief voor Google Maps?

In Google Maps staan soms stukjes oude kaart.
Is er een op andere kaarten gebaseerde routeplanner, buiten die van de ANWB (bevat ook oude kaarten), die beter up-to-date is?
De kaarten van http://www.openstreetmap.nl/ zijn meer up-to-date, echter heb ik nog geen goede routeplanner kunnen ontdekken die van deze kaarten gebruik maakt.

De routeplanners Yours, Cloudmade routing en Openrouteservice.org zijn het in ieder geval niet. De bediening is soms zo slecht dat er niet mee te werken valt, of de berekende routes kloppen voor geen ene meter.

Wat is een goed alternatief?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vervoer
3.9K

Antwoorden (2)

Alle routeplanners lopen wel iets achter. Je zou de grote concurrent van Google Maps, Bing Maps van MS kunnen proberen maar ik vind zelf ViaMichelin erg prettig, o.a. omdat op straatniveau ingezoomd ook de huisnummers worden weergegeven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zonde van die parasol... Ik ben even van de kaarten uitgegaan gezien de vraag om routeplanners. Ik heb zelf twee Garmin GPS-en. Het invoeren van veranderingen is wisselend. De ene is een jaar later te zien op de kaarten maar jaren na de transformatie van minirotonde naar gewone T-kruising een paar kilometer verderop is nog steeds niet te zien. Maar inderdaad, ook ViaMichelin loopt achter. Fietspad over de voormalige luchtmachtbasis staat er nog niet op, terwijl die op OpenStreet allang ingetekend is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, waar is die goeie ouwe tijd gebleven dat je nog iemand kon uitleggen waar hij of zij heen moest. Tegenwoordig vertikken mensen het om naar iets anders dan naar hun eigen TomTom te luisteren... wat me af en toe verbijstert. Helaas zijn de kaarten ook weer verouderd, Keesvi. Wel bedankt voor de moeite van het doorgeven. Bing lijkt dezelfde verouderde kaarten te gebruiken als de ANWB, en ViaMichelin lijkt dezelfde fouten in het wegennet als Routenet te hebben.
De routeplanner van de fietsersbond is behoorlijk up te date en kent allerlei weggetjes waar de andere planners geen weet van hebben. Perfect voor wandel- en fietsroutes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik kon 'm al, maar hij is inderdaad leuk! +