Klopt het dat je aan het icoontje van de benzinewaarschuwing in een auto kan zien aan welke kant de tankdop in deze auto zit?

De slang links betekent tankdop links (evenzo voor rechts).

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Auto's

Het beste antwoord

Met de (old-timer) Ford Taunus 12M zou je dan een vreemd icoontje moeten hebben, dop zit namelijk achter de kentekenplaat.

Maar zonder gekheid, dit is echt een fabeltje, dezelfde afbeelding wordt gebruikt langs de wegen bij nadering van een pomp.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Nee, in mijn auto geeft hij aan de rechter kant aan (icoontje) terwijl mijn tankdop aan de linkerkant van de auto zit. (helaas, het zou wel handig geweest zijn).
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Volgens mij is dit een broodja aap verhaal.
Bij mij kloppen het icoon en de vulopening dan in ieder geval niet.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
neen ,ook niet bij gesofisticeerde wagens boven de 100K is er geen aanduiding voor de kant van de tankdop.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ha, die Wijn;

Op het icoonttje heb ik nooit zo gelet, maar een van mijn vorige auto's (een Ford) had op de brandstofmeter wel een klein pijltje dat de plaats van de tankdop aanwees.