Onze nieuwe auto blijkt geen asbakken te hebben waarom is dit?

2 jaar geleden
in: Auto's
2.1K
Ritsuka
2 jaar geleden
Treinen hebben ook geen asbakken meer
HeerVoldemort
2 jaar geleden
Maar in de trein is roken verboden, in de auto niet.

Antwoorden (2)

Roken in de auto is steeds meer 'not done'.
Wel blijft de asbak, inclusief sigarettenaansteker, in veel auto's beschikbaar in de pluspakketten, als 'rokerspakket'.
Met het verdwijnen van de asbak heeft ook de sigarettenaansteker zijn langste tijd gehad, al blijft die in sommige merken bewust aanwezig als oplaadpunt voor mobiele telefoon of navigatiesysteem.
Volkswagen en Citroën hebben de asbak als een rond los bakje in de auto zitten. Wie rookt, houdt het bakje erin, wie geen sigaret opsteekt, gooit 'm eruit en kan er dan een flesje drinken in kwijt.
SimonV
2 jaar geleden
arrectiauribis
2 jaar geleden
Het is een vw
SimonV
2 jaar geleden
Klaarblijkelijk hebben ze het ronde bakje uit de nieuwere modellen verwijderd.
Als bijna niemand (= een overgrote meerderheid van de mensen) een niet-technisch noodzakelijke voorziening in een auto niet gebruikt, wordt deze voorziening niet meer aangebracht. Het is kostenbesparend.
In januari 2012 is een soortgelijke vraag gesteld: over de sigarettenaansteker. Uit een antwoord blijkt dat al in 2008 in een VW een asbak en aansteker optioneel was.
https://www.startpagina.nl/v/vervoer/autos/vraag/296081/sinds-standaard-sigarettenaansteker-auto/
Toegevoegd op 02 november 2021 13:26: tekst