Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waar blijft je stuur/dashboard?

De airbag zit hierin, dus lijkt mij dat het weg moet springen , maar dan heb je alsnog een hersenschudding. Aan de passagierskant zit helaal geen klep/gat, zit er echt in zeg maar. Waar blijft dit dan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
810

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het vouwt open; zie filmpje:
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

De airbag komt uit het stuur richting bestuurder. De klep die hierop zit wordt opzij weg geduwd zodat je die niet tegen het hoofd krijgt. Zeg maar scharnierend.
Dit werkt vzv ik kan beoordelen via een vooraf gemaakte "breuklijn", een zwakkere plek aan drie zijden zodat de vierde zijde als scharnier functioneert.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het schiet diagonaal weg, maar helaas heb ik wel eens iemand gezien die er een grote kras van op de neus had. Maar gelukkig had ie nog wel zijn leven :-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Behalve de voorkant die openscheurt en waarbij dat stuk kunststof opzij gaat, blijft 't stuur... zitten op de plek waar ie zit! Er zijn wel (duurdere/modernere) automodellen waarbij 't stuur een stukje naar binnen wordt getrokken. Maar 't stuur blijft verder op zijn plek zitten.
Aan de passagierskant eigenlijk hetzelfde: de bovenkant van 't plastic gaat snel aan de kant, en de airbag komt eruit. Verder van de passagier af, vergeleken met de bestuurderskant. Dit zal waarschijnlijk gemiddeld voor minder verwondingen zorgen (simpelweg omdat daar geen stuur in de weg zit).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding