Is het slecht om op zn reserve te rijden. Veel bij n oude mercedess.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
1.6K

Antwoorden (3)

Ja dat is om problemen vragen,onder in de tank zit de meeste rommel en dat kan op die manier in het brandstofsysteem komen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Perfect antwoord als het om een oude brom- of motorfiets zou gaan. Voor de rest klopt je antwoord niet als het om een mercedes gaat.
Neen, dit kan absoluut géén kwaad omdat een oude mercedes niet is voorzien van een reservetank maar je metertje aangeeft dat je brandstof zich onder een bepaald niveau bevindt. De brandstof wordt van onder uit de tank aangevoerd. Hierbij maakt het niet uit of je tank vol of bijna leeg is. De brandstoffilter vangt eventuele vervuiling op.
Kan mij ook geen Mercedes herinneren waarbij je een kraantje moet omzetten.
Bij een oude brom- of motorfiets is het een ander verhaal maar daar vraag je niet om.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zo is het ! +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Leonard: Fijn dat we het eens met elkaar zijn.
@Koekenbakker: Voor verdere vragen c.q reacties moet je je wenden tot mingever dezes. Deze weet het kennenlijk beter.. en ook nog zonder bronvermelding.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Etab: Waarom ben je het oneens met mijn antwoord?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sorry hoor: dan heb ik de vraag niet goed begrepen.
In mijn beleving was de vraag: reserve(tank) mercedess
en heb ik geantwoord: Geen reservetank mercedes.
Met vermenging en concentraties ben ik het ook eens maar niet zo geinterpreteerd. Toch dank voor feedback.
Dat ligt eraan of het een benzine of diesel is.

benzine heeft veel minder vuil dan diesel.

Als een dieseltank oud en lang gebruikt is zal een deel van het vuil zich op de bodem bevinden. Nu kan mijn bovenbuurman hier wel beweren hier dat er een filter op zit.
maar je zal de eerste niet zijn waar de aanvoerleiding vol gaat zitten met vuil. omdat hij dan in ene dat vuil gaat opslurpen. Een filter zit dan ook gelijk vol.

Als je dit vaak doet kan je overwegen je tank eens te reinigen. Of eerder tanken.

Overigens als je dan stil valt met vuil in je leidingen ben je niet zo maar even weer weg. Ja zal die leidingen dan ook nog allemaal moeten reinigen.