Hoe kan het dat je oude auto's ziet rijden met nieuwe kentekens?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Auto's
6.4K

Het beste antwoord

Bijvoorbeeld door importeren, mijn auto is uit 1979 maar is pas in 2006 ingevoerd en heeft dus gewoon een moderne gele plaat. Het gaat om de datum dat de auto in Nederland op kenteken wordt gezet, niet om de leeftijd van de auto in kwestie.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

kan te maken hebben met het feit dat ze opnieuw toegelaten zijn tot de nederlandse wegen en een nieuw kenteken hebben moeten aanvragen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Uit het buitenland ingevoerde gebruikte auto's,met een nieuwe Nederlandse eigenaar.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Vaak zijn dit geimporteerde auto's.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Vooral met oudere duitse auto's is dit het geval. Het is altijd eigenlijk al de moeite waard geweest om duitse 2ehandse auto's te importeren naar Nederland.
Om een auto te importeren is een nieuw kenteken nodig. Als je op dit moment een nieuw kenteken aanvraagd word er voor jou niet in het verleden gegrepen, je krijgt dus gewoon een xx-xxx-x kenteken toegewezen.