Kost het afzetten van een weg alleen de vergunning of komen er nog andere kosten bij kijken?

In mijn omgeving wordt meer dan een maand lang de weg afgezet, omdat er een tunnel onder de weg doorgemaakt wordt (voor koeien). De weg is dan 's nachts afgesloten. Kost het de aanvrager van de vergunning nog meer dan slechts de vergunning? Bijvoorbeeld kosten per dag dat het overlast veroorzaakt voor mensen die er langs willen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vervoer

Het beste antwoord

De Gemeente, Provincie, of Rijkswaterstaat is in deze opdrachtgever. Dit houd in dat de belastingbetaler deze vergunning betaald. Omdat de vergunningverstrekker ook belanghebbende is zullen deze kosten niet worden doorberekend aan de aannemer/wegenbouwer...

Dit is globaal tenminste de situatie bij aanpassingen van wegen om welke reden dan ook...

Wanneer de boer(en) hier opdracht toe hebben gegeven dan zullen zij als aanvrager de vergunning betalen. Maar de kosten van deze vergunning zal niet meer inhouden dan een paar tientjes leges...