Mijn toerenteller danst, hoe kan dat?

Ik heb een opel astra g uit 1998. Hij heeft 135000 km op de teller. Stationair danst de toerenteller op en neer en de moter ook. Als ik rij niet, alleen stationair. Hoe kan dat en hoe los ik het probleem op?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
4.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja dat is het, had er zelf niet aan gedacht..

Het beste antwoord

Dat kan de map sensor zijn of de egr klep mits je die 2 hebt.
Een massakwestie geloof ik nie zo in want dan zou je tijdens het rijden ook wat moeten merken.

Het heeft iets te maken met de stationair regelaar als ik het zo hoor.
Wat heel misschien ook nog kan is dat de lambdasonde los getrilt is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat is het gevolg van een slechte massa van de motor met het chassis.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat kan ik er aan doen? Ik heb de auto pas twee dagen en rijd goed..
waarschijnlijk is je luchtmassameter defect.
deze zit tussen je luchtfilter en de inlaat/injectie van je motor in de aanzuigbuis voor lucht.
is een blokje met een stekker met ik geloof 3 of 4 draadjes eraan.
dus even naar de sloop en een andere proberen.
veel kans dat je probleem dan verholpen is