Wat kan ik doen om me goed voor te bereiden op een 10 daagse praktijk autorijles?

Ik ga binnenkort voor mij praktijk autorijden, nou vroeg ik mij dus af (aangezien ik nog nooit in een auto heb gereden) wat ik het beste kan doen ter voorbereiding om het sneller onder de knie te krijgen! Ik ga voor een tiendaagse autorijles, dus ik wil de auto al een beetje 'kennen' voordat ik ga beginnen!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vervoer

Het beste antwoord

hier kan je niet al te veel aan doen om gewend te raken met de auto.
als je weet wat het type auto is waarin je rijles gaat krijgen kan je bij kennissen, vrienden en familie is kijken wie net zo een auto heeft en is vragen of je er gewoon in mag zitten en je dus al een beetje kan orienteren op de bediening, spiegels, pedalen etc. (niet gaan rijden, aangezien dit verboden is)

Verder zou je op internet kunnen zoeken naar de handleiding van de auto zodat je weet wat en waar alles zit.

Maar het beste is gewoon rustig geduld te hebben en niet gaan lopen stressen. de instructeur geeft je de juiste informatie en is bekend met zijn ervaring en zenuwen van zijn klanten.

ga er gewoon open heen en laat het over je heen komen als je geniet van de eerste keer dat je mag rijden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik denk echt niet dat dat nodig is! Van iedereen die ik ken hadden ze de eerste les al echt gereden, dus wees maar niet ongerust.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kijk eens rond onder de moterkap
Waar zotten alle vloeistoffen enzo
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niets.

Een rijinstructeur heeft een leerling graag helemaal blanco, dan kunnen ze de leerling alles meteen goed aanleren.