Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Vast navigatiesysteem in auto.

Ik heb een vast navigatiesyteem in mijn renalt grand scenic uit 2005.
Nu heb ik er diverse cd s bij van verschillende delen van de wereld zoals benelux duitsland oostenrijk enz enz .
Als ik nu naar Italie wil wanneer moet ik dan onderweg van cd wisselen of wordt dit door het systeem aangegeven
en moet ik hem dan weer opnieuw instellen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's
778

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Dat ligt er aan. Sommige navigatiesystemen hebben een CD-wisselaar in de achterbak. Daar kun je meerdere CD's instoppen en van land tot land rijden is dan heel makkelijk, het systeem kiest de goede CD.
Heb je een enkelvoudige drive, dan moet je inderdaad de CD wisselen. Je merkt het vanzelf als je van de kaart 'afrijdt'.
(Lees meer...)
AWM
14 jaar geleden
Als het systeem afkomstig is vanaf dezelfe leveranciers die bij o.a. Volvo de geintegreerde systemen aanbied dan stop het systeem vanzelf met tot in detail navigeren.

In de regel is het zo dat op elke CD het hoofdwegen net staat. Dit betekend dat als je de Benelux erin hebt zitten en je rijdt Duitsland in dat de detailweergave/navigatie stopt maar het systeem de snelwegen wel blijft weergeven. Op het moment dat je dan de snelweg verlaat dan is het systeem zelf de weg kwijt en zal hij dit aangeven. Je zult dan de juiste CD erin moeten doen. Bij Volvo vraagt hij erom en hoef je je adres niet opnieuw in te geven.

En anders neem je even contact op met de dealer. Via de bron kun je snel en makkelijk de dealer bij jou in de omgeving vinden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding