Is het al mogelijk om het C1 rijbewijs te behalen in Nederland?

Het C1 rijbewijs is bestemd om zwaardere voertuigen te besturen dan 3500 kg.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's

Het beste antwoord

Rijbewijs C1 is voor motorvoertuigen anders dan die van categorie D.
Waarvan de maximaal toegestane massa meer dan 3500 kg, maar ten hoogste 7500 kg bedraagt.
aan de motorvoertuigen van deze categorie kan een aanhangwagen worden gekoppeld met een maximaal toegestane massa van ten hoogste 750 kg.

Hoezo is het AL mogelijk?
Dat is toch al lang mogelijk.

Lees maar in de bron, de website van het CBR over
de mogelijkheden:

Rijbewijs C1 of rijbewijs C met vermelding AUTOMAAT

Rijbewijs C1 of rijbewijs C met code 74
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het antwoord is ONJUIST. Het C1 rijbewijs wordt niet uitgegeven in Nederland!