Hoe zit het met de nieuwe regeling van oltimers?

Heb iets gehoord dat ze misschien doorgaan met de wegenbelastingvrije auto's van 1987 en later, hoe zit dat precies?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vervoer

Antwoorden (2)

Normaal gesproken hoeft iemand met een auto van 25 jaar of ouder geen wegenbelasting meer te betalen.

Toegevoegd na 6 minuten:
Voor auto’s ouder dan 25 jaar hoeft u je geen auto belasting te betalen. Zij krijgen automatisch vrijstelling op het moment dat de auto ouder dan 25 jaar gaat worden. Deze regeling is echter in 2008 aangepast. Op 1 januari 2012 wordt de vrijstel regeling voor voertuigen van 25 jaar en ouder bevroren. Dit wil zeggen dat alle voertuigen van na 31-12-1986 niet meer in aanmerking komen om belastingvrij te rijden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er komt een overgangsregeling zodat uiteindelijk auto's van 30 jaar en ouder de status van klassieker in de toekomst blijven behouden. (is per 1 januari 2012 25 jaar)
De overgangsregeling heeft tot gevolg dat op 1 januari 2013 auto’s die ouder zijn dan 26 jaar belastingvrij worden. Vanaf 2015 geldt dat voor auto’s van 27 en ouder; vanaf 2017 van 28 en ouder en vanaf 2019 van 29 en ouder.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
You're welcome!