Waarom heeft men in Nederland geen kenteken voor de rest van zn leven en in Belgie wel?

En hoe zit dit in de rest van europa?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vervoer
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
geloof het of niet, zelfs zonder regering zijn de Belgen kampioenen in het uitvoeren van dagelijkse zaken! Zij zijn op dat gebied net iets slimmer als wij NL'ers
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Slimmer? Het is slechts een andere manier van de zaken regelen. Ik zie het nadeel van de manier waarop het in Nederland geregeld is niet, dus is het prima zo en zie ik niet in waarom de Belgen het beter geregeld hebben dan de Nederlanders.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
oei freek, daar laat je toch een steekje vallen met het slimmer als!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha, zag 't ook!!

Het beste antwoord

Rest van europa:
Zwitserland: Daar heb je 1 persoonlijke plaat die je op alle mogelijke auto's mag zetten en je betaalt wegenbelasting voor de duurste. Nummerplaten kun je erven. Hoe lager het nummer (per kanton genummerd) hoe voornamer je bent. Soms worden ze ook geveild. En er worden ook boekwerken uitgegeven waarin je eigenaren van kentekens kunt opzoeken. Buitenlanders krijgen een duurdere plaat met een speciaal merkteken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

In Belgie is de kenteken persoonsgebonden.
In Nederland hoort hij bij de auto.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gaaf een antwoord geven die je vn de vraag gevormd hebt!
In Rusland hebben ze weer een andere systeem: bij elke tenaamstelling krijgt een auto een nieuwe kenteken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Duitsland is het kenteken streek gebonden . Ben pas in Cuba geweest en daar is de kleur en 1e letter die bepaald wat voor auto het is rood huurauto blauw overheidsauto geel particuliere taxi groen leger blauw met een t staatstaxi M manager T reisleiders en gidsen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je vroeg `En hoe zit dat in de rest van Europa?`
Dat varieert. In sommige landen kun je zelfs bepaalde kentekens kopen (Engeland bijvoorbeeld), de meest gewilde platen worden geveild.
Veel informatie over het soort kentekenplaten kun je vinden op http://nl.wikipedia.org/wiki/Kentekenplaat