Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als het lampje van de benzinemeter begint te knipperen als aanduiding dat de benzine op is,hoe lang kan ik dan nog rijden?

Even voor de duidelijkheid,gaat hier om een Renault Twingo uit 1993 1.2 motor.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vervoer
5.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

De producent (Renault) geeft in haar boekje maar een gegarandeerde afstand van 30km. aan, na het verstrijken van die afstand bestaat het risico dat de motor vervuilde brandstof uit de tank gaat opzuigen met alle vervelende gevolgen van dien.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hoezo vervuilde brandstof opzuigen??
de tank moet toch leeg kunnen??
Of moet je dat vervuilde restje weg laten halen? Als het aan mij lag =1
Maarja.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tijdens het tanken en in de lucht die naar binnengezogen wordt tijdens het rijden kan er vuil in de tank komen, dit bezinkt onder in de tank.

Andere antwoorden (2)

Meestal kan je dan nog een kilometer of tachtig. Hij gaat dan rijden op de reserve wat volgens mij geen enkel probleem is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hangt af van je rijstijl en snelheid. Die genoemde 80 klopt wel als je rustig , ca 95-105, op de snelweg rijdt. Niet als je topsnelheid op de duitse autobaan rijdt en ook niet met stadsrijden. Dan is de afstand die je haalt misschien de helft tot 2/3 e tov rustig constant doorrollen op de buitenweg.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding