Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

mag ja met een trekker rijbewijs ook in een 45 km autoje rijden?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vervoer
6.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Voor zo een autootje heb je geen rijbewijs nodig en dus ook geen trekker, of hoogstens om het autootje aan te trekken. Maar dan niet harder dan 45 km/uur.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor een brommobiel waar de vraag over gaat heb je een AM-rijbewijs nodig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt, een brommer rijbewijs (AM-categorie) ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
weer wat geleerd
Volgens mij heb je voor een 45 km autootje een brommerrijbewijs nodig. Als je een rijbewijs B hebt krijg je hem automatisch, voor een tractorrijbewijs weet ik het niet. Op mijn rijbewijs staat rechtsonder naast BE ook AM wat duidt op een brommerrijbewijs.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
voor zo'n 45km karretje heb je rijbewijs am nodig
tenzij je het natuurlijk laat registreren als een landbouw voertuig dan mag je het wel besturen met een tractor rijbewijs
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een trekker geldt (vooralsnog) als een motorvoertuig met beperkte snelheid (25 km/u)
Een 45 km/u auto moet je volgens de wet als het ware zien als een bromfiets met een carrosserie, ook al mag je met de brommobiel -daar waar een bromfiets het fiets-/bromfietspad moet volgen- niet op het fiets-/bromfietspad rijden. (met een gehandicaptenvoertuig -waarvoor géén rijbewijs vereist is- mag dit wel)
De maximum toegestane snelheid voor een brommobiel (en gehandicaptenvoertuig) is zowel binnen als buiten de bebouwde kom 45 km/u, daar waar dit voor een landbouwvoertuig 25 km/u is.
Dit verschil maakt dat je voor een brommobiel -sinds 1 oktober 2009- minimaal rijbewijs AM nodig hebt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding