Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Bekeuring achteraf bij lasercontrole?

Van de week kwam ik (veel te hard) aanrijden op een lasercontrole. Ze kunnen al tot 1200 meter meten en bij een meter of 400 zag ik ze staan en remde ik.

Ik zag de brave borst nog mij volgen met ze laser toen ik voorbij reed en beetje lachen maar thats it.


Nu de hamvraag....is het nou zo dat je altijd moet worden staande gehouden of dat je ook gewoon een bekeuring op de deurmat kan krijgen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vervoer
5.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (6)

Als je geflits bent kan je de bekeuring op de mat verwachten. Je hoeft dus niet staande gehouden te worden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt de bekeuring gewoon op de deurmat krijgen, net als een bekeuring door middel van een flitspaal.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan wel een paar weken duren, maar krijgen zul je hem. Dan valt de bekeuring in je brievenbus. Het is natuurlijk ook oliedom om veel te hard te rijden en laat dit een goede les voor je zijn om zulke bonnen in de toekomst te voorkomen. Rustig aan dus!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad, ergerlijk!
Ik heb dit zelf ook ooit (maart 2011) eens meegemaakt. Het was al donker. Ik reed ongeveer 15km te hard (50/65) ben wel gelazert maar niet geflitst. Tot op heden geen bekeuring gehad.
Ik denk ook niet dat lazers je kenteken vastleggen, maar dat weet ik niet zeker.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij een radarcontrole kan je de bekeuring op de mat verwachten, bij een lasercontrole wordt je staande gehouden en krijg je de eventuele bekeuring ter plekke.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij een laser controle moet je altijd staande worden gehouden. Als dat niet is gebeurd dan hief je niks te vrezen.
Overigens geld een lasermeting pas vanaf 400 meter en dichterbij. Verder weg schijnt deze meeting te onnauwkeurig te zijn om als juridisch bewijsmateriaal te kunnen dienen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding