Waar ligt de A3?

Pak de wegenkaart en zie; de A1 loopt van A`dam tot Duitsland, de A2 tot België, de A4 tot Delft. Maar waar ligt de A3? Nergens te vinden in die rode lijnen.

14 jaar geleden
in: Vervoer
3.3K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Adrie zat in de raad van bestuur.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Biertje mod?
;-)

Het beste antwoord

Ha, die AMC;

De A3 was ooit gepland als verbindingsweg Amsterdam- Rotterdam. Zo stond die weg ook in het Rijkswegenplan van 1927. Is na de aanleg van de A2 en A4 nooit iets van terecht gekomen. Bij Amstelveen-Zuid is nog vaag te zien hoe de A3 op de A9 en de Ringweg A10 had moeten aansluiten.

Toegevoegd na 13 uur:
De A1 t/m (inclusief de ooit geplande A3) A4 lopen ongeveer als de cijfers op de klok, met Amsterdam als middenpunt. De A5 gaat dat straks ook doen vanaf de Coentunnel, bij de A6 houdt dat spelletje op.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Deze bestaat simpelweg niet. Kan het niet simpeler formuleren, wel omslachtiger e.d. zoals velen zullen doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je de A12 in de richting van Utrecht naar Arnhem doorrijdt kom je vanzelf op de 3. Deze ligt weliswaar wel in duitsland.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
A3 is nooit snelweg na plannen geweest.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
......Bij Hoevelaken, links af..............
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in duitsland
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hier ligt een ieder geval een A3! (in het water op zn kop) ;-)