Mijn aandrijfas is kapot. Schakelt de auto dan ook moeilijk..? En doet het weer goed als de as is vervangen.? Megane. Gr

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vervoer
19.8K

Antwoorden (3)

Het schakelen moet hetzelfde blijven echter het rijden is zeker af te raden.

Indien men rijdt met een kapotte aandrijfas is men een gevaar op de weg, bij breuk wordt de auto onbestuurbaar, men verliest namelijk de aandrijving, ook is het mogelijk dat de aandrijfas door breekt en het wegdek raakt, hierdoor wordt de auto aan een zijde sterk afgeremd met alle nare gevolgen vandien.

Eerst maken, dan pas weer rijden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hangt er van af wat het defect is. In 99% van de gevallen is alleen een van de twee de rubbers kapot. De aandrijfas zelf is nogal robust daar krijg je niet vlug iets aan.

Als een rubber kapot is kun je nog wel een paar maand daarmee rijden. Er rijden namelijk nogal wat auto's rond met een kapotte rubber omdat dit mankement pas ontdekt wordt bij een onderhoudsbeurt of bij de keuring.

Dus uitzoeken wat defect is.

Is het NIET de rubber maar de as zelf, dan kun je NIET meer met de auto rijden.

Toegevoegd na 2 minuten:
De auto schakelt niet moeilijk bij een kapotte rubber.

Als de rubber is vervangen is alles weer in orde totdat hij over 100.000km weer kapot gaat.
12 jaar geleden
Zeker en vast.Als het de as naar de koppeling is. hier wat meer uitleg:
http://www.chaosboyz.nl/rubriek/techniek/techhandbak.htm