Hoeveel km kan ik nog rijden in mijn Peugeot als mijn brandstoflampje aan gaat?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vervoer
71.1K

Antwoorden (4)

U kunt er makkelijk 50km mee rijden, als u op rustige toeren rijd en zo snel mogelijk naar een hoge versnelling indien mogelijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Staat in het instructieboekje. Meestal zo'n 80km en bij 30 begint het lampje vaak ook nog te knipperen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan heb jij een andere Peugeot ;-)
Gemiddeld 50 kilometer maar als je een wat oudere auto heb dan heb je kans dat er bezinksel mee komt en je benzine filter verstopt raakt en zo niet verder kan. Beter niet doen dus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is zeer afhankelijk van het type.

Fabrikant garandeert bij het kleinste model vaak niet meer dan 30km.

Geheel leeg rijden van de tank is onverstandig, het losliggend vuil wordt dan de leidingen ingezogen met mogelijke verstoppingen van dien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb een peugeot 206 uit 2000, ik dacht zelf ook 30 km! Rijd hem meestal ook niet helemaal leeg, maar soms komt tanken er niet van en brand t lampje, ik zit dan toch niet rustig in mijn auto!