Is een rechterbuitenspiegel in een auto altijd verplicht?

Want ik lees net in mijn theorie boek dat als je bijv. rechts gaat van baan gaat wisselen op snel je : eerst in de binnen spiegel moet kijken vervolgens - INDIEN AANWEZIG rechterbuitenspiegel - en dan rechts over schouder/ + er staat ( stel dat jij je auto met dozen vol hebt geladen en je via de binnen spiegel de achterkant niet meer goed kan zien een rechterbuitenspiegel verplicht is. Ik heb altijd gedacht dat dit een verplichting was.

Toegevoegd na 34 seconden:
Op snel moet zijn * op snelweg!

Toegevoegd na 16 uur:
GEESLAAAAAAAAAAAGDDDDDDDDDDD!!!!!!!!!!!!!!!!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vervoer
32.8K

Het beste antwoord

Als je niks kunt zien door je binnenspiegel of die ontbreekt dan is die verplicht.

Toegevoegd na 52 seconden:
Autospiegels voor nieuwe auto

Voor een nieuwe personenauto is een rechter buitenspiegel verplicht. Daarnaast moet uw voertuig een linker buitenspiegel en een binnenspiegel hebben. Nieuwe auto’s zijn auto’s die na 25 januari 2010 in gebruik zijn genomen.

Autospiegels voor bestaande auto

Voor een bestaande personenauto of oldtimer is een rechter buitenspiegel niet altijd verplicht. Alleen als u via de binnenspiegel geen goed zicht naar achteren heeft, is een rechter buitenspiegel verplicht. Uw voertuig moet wel een linker buitenspiegel en een binnenspiegel hebben. Bestaande auto’s zijn auto’s die voor 26 januari 2010 in gebruik zijn genomen.

Eisen aan autospiegels

Een autospiegel moet op een goede manier bevestigd zijn. Het spiegelglas van de verplichte autospiegels mag niet gebroken of ernstig verweerd zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh bedankt. Dus ik zou best mogen rijden zonder rechterbuitenspiegel?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ligt aan de leeftijd van je auto zie toevoeging en link
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankje!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
GESLAAAAAAAAAGD!!!!!!!

Andere antwoorden (2)

Op een nieuwe auto moet u een rechter buitenspiegel hebben. Als uw auto van voor 26 januari 2010 is, is een rechter buitenspiegel niet altijd verplicht!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je ook een aanhanger hebt achter jou auto dan is een rechterbuitenspiegel ook verplicht .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh bedankt wist ik niet..!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij een hoge lading vervangt hij de binnenspiegel .