Wat zijn de gevolgen voor mij als ik de auto van nijn vriend op mijn naam zet?

Bij mij in de wijk is het overal betaald parkeren en bij de gemeente kun je hiervoor een vergunning aanvragen. Mijn vriend kont regelmatig op bezoek, maar krijgt geen vergunning omdat hij niet op mijn adres staat ingeschreven. Nu wil ik zijn auto op mijn naam zetten, zodat ik de vergunning mag aanvragen. Wat brengt deze actie met zich mee? En wat gebeurt er met mij als hij schade rijdt, etc. Ik heb zelf nog nooit een auto gehad.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vervoer
5.5K

Antwoorden (5)

Het gevolg zal zijn dat eventuele bekeuringen op jouw adres zullen aankomen, ook moet jij dan de parkeervergunning, wegenbelasting en de verzekering betalen.
Je moet dus goede afspraken maken met jouw vriend dat hij die kosten weer aan jou terugbetaalt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is het niet zo dat zij zelf een rijbewijs moet hebben i.v.m. de verzekering?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb wel een rijbewijs...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan is het geen probleem,maar denk er goed over na want alles komt op jouw bordje terecht i.v.m. verzekering,motorrijtuigbelasting,bekeuringen,APK enz..... Maar heb je geen bezoekerspas want dat is ook veel goedkoper parkeren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, ze doen helaas niet aan bezoekerspasjes...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is jammer want hier gebeurd dit wel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als de auto op haar naam komt te staan dan is zij verantwoordelijk voor de betaling van motorrijtuigenbelasting of ze het van haar vriend krijgt of uit eigen zak betaald heeft hier niets mee te maken,zij is en blijft hiervoor verantwoordelijk.
Aangezien de verzekering waarschijnlijk ook op jou naam moet komen, zullen de schadevrije jaren bij jou ipv je vriend worden geteld. Ik weet neit zeker of het mogelijk is dat hij jou auto verzekerd, maar zo ja is t lastig te regelen.
Verder zijn alle boetes en wegenbelasting voor jou rekening.
Dit kan eventueel lastige consequenties hebben, mijn vrouw had de auto van haar vriend op haar naam staan en kreeg later, toen ze uit elkaar waren een keer een deurwaarder aan de deur omdat er een boete op haar naam stond waar zij niets van af wist. De auto was inmiddels al lang overgeschreven naar haar ex en hij had blijkbaar de boete nooit betaald en daarna is de deurwaarder naar haar op zoek gegaan en moest ze ook nog extra kosten betalen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De kosten zoals verzekeringen kunnen onderling geregeld worden. Daar zit mijn twijfel niet echt. Maar wat gebeurt er als hij schade maakt met mijn verantwoordelijkheid of aansprakelijkheid? Ik heb zelf natuurlijk geen schadevrije jaren opgebouwd, dus is de premie dan heel hoog? En ben ik verplicht om zoveel dagen in het jaar zelf in die auto te rijden bijvoorbeeld?
Alle gevolgen zijn voor jouw.
De verzekering,
De wegenbelasting,
De eventuele overtredingen,
En niet te vergeten de APK,keuring.

J zegt je vriend komt regelmatig op bezoek.
Het probleem zit hem dus in het moeten betalen van parkeergeld.

Kan hij niet buiten de betaalde zone parkeren.?
Dit zou ook een oplossing zijn.

Ik zou er niet aan beginnen,,in mijn geval.
Maar dat is mijn idee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De niet-betaalde zone is pas op fietsafstand. Het betalen is op korte termijn al niet efficient meer. Een vergunning is €65,- per jaar en het parkeren is €1,50 per uur. Het is dus op vrij korte termijn al voordeliger om een vergunning aan te vragen. Daarnet zat er ook al weer een prent onder de ruitenwisser, omdat hij 5 min te laat was. Dus het geld gaat hard op deze manier.
Denk er ook aan dat als de relatie overgaat jij verantwoordelijk voor de auto blijft. Als jullie ruzie krijgen kan dat een heel vervelende toestand worden!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In tegenstelling tot beweringen hierboven is het op je naam hebben en betalen van diverse zaken niet verplicht door 1 dezelfde persoon.

De auto van mijn vriendin staat op mijn naam en zij betaald alles ook op de verzekering staat zij als hoofdbestuurder.

Wel goede afspraken maken over bekeuringen