Glas van voorlicht motor beslaat aan binnenkant, hoe kan dit?

Zaterdag heb ik mijn eerste motor gekocht, en er eerst een halfuur nog een testrit op gemaakt en vervolgens 40 minuten naar huis gereden. Het zonnetje scheen maar af en toe kwamen er wat wolken voorbij, het laatste gedeelte vlak voordat ik thuis kwam begon het te regenen. Nou is het maart dus niet echt warm, ook niet in het zonnetje, dus wellicht dat dit er iets mee te maken heeft.
Toen de motor dus thuis stond zag ik op de binnenkant van het glas van het voorlicht dat deze beslagen was. Het lijkt mij dat dit niet hoort? Ik heb gekeken op gaatjes en gleuven waar vocht door heen zou kunnen zijn gekomen, maar niets gevonden. Het bleef zeker nog wel een lange tijd zitten, meer dan een uur.
Het is alleen rechtsonderin bij het rechter glas (links op onderstaande foto), dit is wel het enige licht die aanstaat bij het rijden want de ander is grootlicht.
Mijn vraag is dus hoe dit komt, of dit erg is en wat ik eraan moet doen?
Bij voorbaat dank.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (2)

In dien je motor eerst binnen staat in zeg 18° dan kan de lucht veel vocht bevatten . Ga je rijden en de lucht wordt zeg 4° het glas ook ! Dan moet dat vocht condenseren tegen dat koudere glas . Warme lucht kan veel meer vocht bevatten dan koude . Zeg het effect met koude bril de warme ( vochtige ) kamer binnen stappen . Ja je kop lamp kan ook zeer vochtige lucht binnen laten ( of echt water lekken ) raadpleeg bij het laatste de verkoper . Succes.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat betekent dus dat je koplamp lek is !

Anders is het niet mogelijk om vocht in de lamp te hebben !

Demonteren en kijken of er een rubber tussen zit die kapot is ?

En anders de hele naat afkitten

Doe je dit niet dan zal door het vocht de reflector coderen

En dan krijg je een steeds slechter licht beeld

En zal de koplamp vervangen moeten worden