Mag je de glazen van je verlichting blinderen?

Ik wil namelijk het glas van mijn koplamp (scooter) donkerder maken, dit wil ik doen met speciale verf of tintfolie. Nu vraag ik me af of dit legaal is, het laat namelijk nog wel licht door maar wel minder dan normaal. Toch blijft mijn verlichting nog wel erg fel en duidelijk zichtbaar.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Nee, dat is verboden.
Wanneer je het glas van je koplamp met folie of verf donkerder maakt en de politie snapt je, ben je de pineut.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

De verlichting zit er niet voor de sier, je moet het laten zoals het is. Jij moet goed zicht hebben, maar je tegenliggers ook. Dus het antwoord is NEE dit mag niet!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, glazen van verlichtingsornamenten mogen niet beplakt of bespoten zijn. Althans dat is de regel die wij als A.P.K. keurmeester moeten hanteren.
12 jaar geleden
Nee, dit mag niet volgens de regels van het RDW en gelukkig maar.. Je wilt toch ook graag dat je gezien wordt in het verkeer?