Wat is een goeie Brommer van 50cc?

Ik word bijna 16 en ik mag een brommer van 50cc rijden. Maar welke is goed?

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik wil geen scooter.

Weet jij het antwoord?

/2500

De KTM 50 SX is een leuke 50cc brommer (eigenlijk dé leuke) als je van het enduro/cross model houdt. De Aprilia RS 50 en de Yamaha TZR 50 zijn ook bromfietsjes met een racemotor-achtig uiterlijk. Nou moet ik daar wel bij zeggen, vanuit persoonlijke ervaring, dat dat er vanaf een echte motorfiets nogal sneu uitziet. Daarbij kan de politie er ook nog wel eens op aanslaan. Dan is er nog het oma-model: de tomos 50cc. Uiteraard zijn er nog vele andere modellen, maar dan moet je iets gerichter zoeken (wat voor model?). Tot hier het antwoord. Maar toch wil ik erbij zeggen: vraag je af waaróm je geen scooter wilt. Niet voor niets zijn vrijwel alle 50cc fietsjes voor normaal weggebruik (als in: niet voor offroad/cross/enduro etc.) tegenwoordig scooters. Veel comfortabeler, meestal zuiniger, goedkoper om te onderhouden, je kunt er veel meer bagage in/op meenemen, je hoeft niet te schakelen etc.. Persoonlijk: ik wilde ook jaren liever een grote schakelbrommer dan een scooter, tot ik een keer een tijdje op een scooter reed (Kymco People S 50cc) en toen was ik eigenlijk binnen een dag om. Sindsdien altijd gewoon scooters voor stadsgebruik, nooit meer naar schakelbrommers omgekeken. (Voor schakelen heb ik een 1000cc Honda :) )

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100