mag je minibike ook in turkije rijden. dus niet op openbare weg maar op je eigen terrein. maar soms ook op straat.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Beste vraagsteller,

Dit is een moeilijke vraag. Ik kan er geen duidelijk en pasklaar antwoord op geven. Mocht ik van jou zijn zou ik inlichtingen inwinnen bij een autoriteit in Turkije (zoals politiedienst, ambassade of dienst inschrijving voertuigen in Turkije).

Ik vermoed, ben hier echter niet zeker van, dat je met een minibike op privaat terrein mag rijden, dit is alleszins zo in Nederland en België.

Op de openbare weg zou ik het zeker niet doen voor je zeker bent van je stuk. Eens je op straat bent zit je al direct op de openbare weg, alvorens dit te doen zou ik volgende vragen stellen aan iemand die op de hoogte is: 1. dient een minibike ingeschreven te worden in Turkije? 2. is een minibike toegelaten op de openbare weg? 3. aan welke voorwaarden moet ik voldoen alvorens mij met mijn minibike op de openbare weg te begeven (rijbewijs, verzekering en dergelijke).

Groeten,
JJanom.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In Nederland is het zo dat je altijd op je eigen terrein mag rijden. als je tenminste geen gevaar voor andere bent.

dus niet gaan racen of iets dergelijks.

ik verwacht dat zo'n zelfde regel geldt in turkije