motorscooter 125cc met rijbewijs b?

Vandaag hoorde ik weer een versie... dat het vanaf 1 januari mogelijk is om met je rijbewijs b een 125cc motorscooter te berijden. Is dit waar?

dank

Toegevoegd na 36 seconden:
1 januari 2012*

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (1)

Nee, je krijgt alleen rijbewijs AM bij je rijbewijs B in. Voor alles boven de 50cc op twee wielen moet je rijbewijs A halen. (motorrijbewijs)

Toegevoegd na 1 minuut:
Ook vanaf 1 januari veranderd er niks, ik was vergeten dit erbij te zetten, sorry.