Waarvoor zijn deze lichten aan de zijkant op de BMW R1200(GS)?

Beste lezer,

Ik zie vaak in de stad motoren rijden van het type
BMW R1200(GS).

En ik zag dat sommige modellen lichtjes aan de zijkanten hebben, die een beetje uitsteken.
Hebben deze een speciale functie? Zoals dat ze meedraaien met het stuur om de bocht te verlichten of dergelijk?

En of dit type motor een goeie beginnersmotor is om op te rijden en wat ongeveer de nieuwwaarde prijs van het motor is.

http://www.turbo00.com/wp-content/gallery/bmw-moto/8.jpg

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

De lampen zitten standaard op de adventure uitvoeringen van de GS en dienen voor meer zicht( breedte) en ook voor zichtbaarheid, alhoewel je ze in NL niet zomaar mag gebruiken. Het smoelt ook wel lekker. De lampen zitten vast gemonteerd. De K1600 is de eerste motor ter wereld die meedraaiende lichten heeft in de koplampunit om bochten te verduidelijken. De GS is een topmachine, duur maar ook duurzaam. Men zegt dat je moet leren BMW te rijden en inderdaad ook ik ben er gek op. Als beginnersmotor heb je een motor met een enorm koppel, een hoog eigen gewicht, maar ook een fiets die maximaal wendbaar is en eenmaal rijdend merk je niets van het gewicht. De snelheid ligt snel te hoog door het enorme koppel. Kortom het ligt aan jou als persoon. Ik zou het aandurven maar danwel gelijk in rijvaardigheidstrainingen investeren om je snel heel bekend te maken met de (on) mogelijkheden van de GS. Heel belangrijk is dat jij goed met de voeten bij de grond kan komen als je stilstaan anders gaat het zeker weten snel een keertje fout vanwege de massa van de fiets.

bij mijn weten zijn het eigenlijk hetzelfde soort van lichten die je op een landrover of jeep hebt zitten. als je in het donker door de bossen rijd is het lekker om alles goed te kunnen zien, er zal maar een dikke tak oversteken!... daarnaast smoelt het inderdaad wel erg lekker! ikzelf ben aan het zoeken naar een goeie 1150gs/1200gs als vervanger van mijn magna maar het lijken mij geen machines om mee te beginnen, 1200cc is een flinke bak CC's in een motor!! 110pk is best veel als eerste motor.. ik zou er voor kiezen een lichtere en goedkopere motor ( yamaha tenere bijvoorbeeld, bmw 650 gs.) te nemen als start maar dat is mijn keuze! grappig dat een motor in het topsegment meesturende koplampen heeft. dat had mijn puch maxi ook! en eigenlijk alle evenwichtsvoertuigen waar het licht aan het stuur zit...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100