linkerdeur xsara

De linkerdeur van mijn xsara 1999 14 i heeft geen spanning meer, wie weet de oplossing?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je garage waar je de auto onderhoud weet waarschijnlijk wel een oplossing.

Antwoorden (3)

Heb je misschien een kabelbreuk? Werk je spiegel ook niet meer (als deze electrisch is dan?)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een kapotte zekering, kabelbreuk, losgetrokken of losgetrilde stekker. Volg de kabelboom die uit de deur komt eens. Als je daar begint en langzaam richting zekeringkast werkt moet je uiteindelijk iets tegenkomen. Wanneer je niets tegekomt weet je wel waar je moet meten in de zekeringkast omdat je de kabels hebt gevolgd. Als er daar spanning is, is er toch iets mis met de kabel of in de deur met de kabel, heb je daar geen spanning kan ik ook niets anders adviseren dan de garage.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit zit hoogstwaarschijnlijk in het flexibele deel van je kabelboom, dus het rubber tusen het portier en de carosserie. Dit gaat bij elke opening heen en weer en sommige kabelbomen zijn daar niet goed genoeg op geconstrueerd. Hierdoor schuren je stroomdraadjes door of breken spontaan af door te hoge trekspanning.

Als je het zelf wilt repareren, goed op de draadkleuren letten en eventueel markeren en heel veel succes,het is een heel karwei