Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom mag je op de N2 bij Eindhoven (airport) maar 80km/u rijden?

Het gaat hier om de N2, het stuk waar je maar 80km/u mag rijden.

Ik vroeg me af waarom je hier maar 80km/u mag rijden, want de weg is volgens mij groot en breed genoeg voor een hogere snelheid.

Ik heb wel een idee, en dat is, er wat afslagen en opritten zijn, maar weet dit niet zeker ;).

Alvast Bedankt!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vervoer

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Je komt dat natuurlijk op veel meer wegen tegen. Soms rijd je op een weg met wel vier of zelfs meer rijstroken en mag je daar nog geen 100 rijden, terwijl je net van een weg afkomt met minder rijstroken waar dat wel mocht.
Dit heeft dan te maken met de doorstroming. Die weg met vele rijstroken verandert onherroepelijk weer in een weg met minder rijstroken waardoor je 'trechtervorming' krijgt.
Als je op een vierbaansweg 120 mag rijden en de weg wordt versmald naar twee banen en je mag daar maar 100, dan loopt het verkeer snel vast. Maar keer je de snelheden om, dus op de vierbaans 100 en de tweebaans 120, dan loopt de 'trechter' beter door.
En natuurlijk zijn er ook plekken waar wegen samenkomen met veel op- en afritten, waardoor de toegestane snelheid ingedamd wordt.
Het is allemaal wel leuk en aardig al die extra rijstroken, maar je schiet er weinig mee op, vooral ook door al die werkzaamheden die constant plaatsvinden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik denk dat het is omdat ze dat stuk compleet vernieuwd hebben. Ze willen dat je daar rustig rijd zodat je je beter kan oriebteren op de weg. Dat denk ik, weet niet of het zo is maar ik vroeg het me ook al eens af idd
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing