wat voor zekering heb ik nodig voor achteruitrijverlichting?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
1.5K

Het beste antwoord

2*21W=42W
42/12=3.5A
dus kom je op 6A uit
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3,5A dus op 6 Amp? waar is de 5 amp. zekering gebleven ?
Los daarvan is 12 volt in een auto eigenlijk 13,8 volt dus 42 watt : 13,8 is 3,04 amp.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bedankt voor je reactie!!!

Andere antwoorden (2)

Als je opzoekt welke zekering (lokatie in het bakje) het is, dan staat daar wel bij hoeveel Ampere deze zijn moet. Meestal zitten er meer dingen op 1 zekering.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat ligt eraan of je 1 of 2 achteruitrijlampen hebt of dit led of gewone (21watt) lampen zijn.
Daarnaast zitten er ook andere verbruikers op die zekering.
Kijk in je instructieboekje of op het overzichtje in de zekeringkast (vaak in de deksel)
Heb je dat niet kun je even googelen op automerk en type en gebruikershandleiding.