Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe pak je onverklaarbare afschrijvingen op ov chipkaart aan?

Ik heb twee anonieme ov chipkaarten waar telkens teveel van wordt afgeschreven.

Op internet lees ik dat al eerder in Almere hetzelfde probleem was met connexion.

Maar hoe hebben die mensen dat toen aangekaart?

De OV chipkaart zegt dat ze geen informatie kunnen zien van anonieme chipkaarten (ja, ja ) en zegt dat je naar connection moet gaan. Connextion daar hadden we al mee gebeld en die zegt dat ze geen tarief informatie hebben
En wijst weer naar anderen. Kortom iedereen wijst naar een ander en van mijn kaarten verdwijnt telkens weer teveel geld. Ik durf niet eens meer met de bus te reizen.

We hebben een mooi overzicht van de laatste 10 afschrijvingen waarmee je kunt zien dat geld verdwijnt. Maar als je niemand erop kunt aanspreken dan heb je daar niet zoveel aan.

En we checken wel goed uit en in.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vervoer

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Op de website http://www.ov-chipkaart.nl/ lees ik:

Vraag:
Ik vermoed dat er met mijn kaart gefraudeerd is, wat moet ik doen?

Antwoord:
U kunt contact opnemen met de Klantenservice OV-chipkaart, tel 0900-0980 (€ 0,10 p.m.) of via het contactformulier. Zij helpen u graag verder.
Het contactformulier vind je hier:
https://www.ov-chipkaart.nl/algemeen/contact/

Wanneer je klacht niet naar behoren wordt afgehandeld, dan zou ik contact opnemen met de Ombudsman die door de overheid is aangesteld om dergelijke klachten in behandeling te nemen:
http://www.ovloket.nl/?ac=Home-4-1

Ook kun je je klachten melden op deze site:
http://www.ov-chipklacht.nl/
(Lees meer...)
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat: de OV chipkaart negeert onze klacht op hun website simpelweg. Misschien dat die andere instanties werken. Nadelen aan de andere antwoorden zijn: de OV chipkaart probeert je richting een niet anonieme kaart te drukken. Ik vind dat ze gewoon moeten zorgen dat ze kunnen uitleggen wat ze van de kaart aftrekken en technisch zou het nooit moeilijk moeten zijn om alleen aan mijn zijde die informatie te bewaren. Als die informatie aan hun kant wordt bewaard dat zijn ze niet serieus met privacy (als die uberhaupt al echt is) Loketten van de NS of VVV zijn gewend aan de klachten en zeggen alleen: wij kunnen u ook niet helpen. Ze sturen alleen de klagers naar andere OV loketten.

Andere antwoorden (3)

Als je een overzicht hebt ga dan naar het dichtbij zijnde meldpunt meestal op het station. Laat het daar zien en vraag hoe het komt. Maar even hoe weet je dat er geld verdwijnt betaal je volgens jou te veel per rit of wat is het
(Lees meer...)
14 jaar geleden
Het is normaal dat het normale tarief word afgeschreven. Je zou natuurlijk kunnen dreigen met een rechtzaak, want de kans is volgens mij 99% dat je deze gaat winnen, en dan moet de desbetreffende partij alle kosten voor de rechtzaak betalen. Maar ik denk dat dreigen al genoeg moet zijn, want veel telefoonistes liegen dat ze jokken!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Print nog een paar overzichten uit en stuur die samen met uitleg naar de klantenservice van de OV chipkaart. Dan heb je het meeste kans nog iets van je geld terug te zien. Als zij op die overzichtjes zien dat er teveel is afgeschreven zullen ze het geld wel terugstorten op je rekening. Neem in de tussentijd een persoonlijke OV chipkaart, daarmee is het veel makkelijker om geld terug te vragen als er teveel is afgeschreven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing