Waarom krijg je metalen bestek in business class?

Elke keer als ik vlieg vraag ik het me weer af; waarom krijg je als je business class vliegt ijzeren bestek? Terwijl je geen vork en/of mes mag meenemen het vliegtuig in het mogelijk gevaar om iemand (bewust) te verwonden.

Toegevoegd na 1 minuut:
Laatste zin herschreven: Terwijl je geen vork en/of mes mag meenemen het vliegtuig in omdat er het gevaar is om iemand (bewust) te verwonden.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Kapers en terroristen vliegen nooit business class . ( denkt men :))

Het beste antwoord

Je kunt met het bestek dat je in business class krijgt betrekkelijk weinig schade aanrichten.
Er zijn plannen geweest om messen toe te laten die even ongevaarlijk zijn als die je in business class krijgt, maar het toepassen van dit onderscheid zou veel extra werk en kosten met zich meebrengen.
SimonV
7 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dit komt omdat men in de business class hogere voorwaarden worden gesteld dan aan economy class, en het eten is van een hoger niveau. Sommige producten kun je niet snijden met een plastic mes, daarbij komt het ook goedkoop over
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Omdat de vliegmaatschappij de veel hogere prijs van business class zichtbaar tot uiting wil brengen.

Daar hoort ook een beter "aangeklede" maaltijdvoorziening bij. De passagiers verwachten kwaliteit te krijgen.

Er zit uiteraard een risico aan verbonden. Kennelijk vertrouwt de maatschappij erop dat dit genre passagiers de veiligheid niet in gevaar brengt.
7 jaar geleden
Het is net als die gekkigheid dat je geen vloeistof van meer dan 100ml mag meenemen in het vliegtuig, tenzij het in een gesealed zakje zit, want dan komt het van een "vertrouwde" bron. Zo is het ook met het bestek, deze wordt uitgegeven door de maatschappij waarmee je vliegt, als jezelf met bestek komt aanzetten is daar geen controle over(qua scherpte/puntigheid) Bovendien is het bestek aan boord zo gemaakt dat je niemand er echt dodelijk mee kunt verwonden.