Wie kan me helpen met vragen over een caravan (biod)?

Ik ga een caravan online verkopen, maar ik heb weinig ervaring ermee;

- wat is voor en achter bij een caravan?
- hoe weet ik of een type Luxe is of niet?
- wat is het verschil tussen treinzit/middenzit/rondzit
- hoe weet ik voor hoeveel personen het is?
- wat is Hekidakluik?

Toegevoegd na 1 minuut:
- wat is het verschil tussen een bed 'dwars' of 'frans'?

12 jaar geleden
in: Vervoer
2.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga je niet een caravan KOPEN?

Het beste antwoord

De voorkant is de kant waar de dissel zit,dus waarheen de caravan rijdt als hij door de auto wordt getrokken.
Een verwante vraag is bijvoorbeeld waar de linkerkant is. Dat is niet linkerkant als je door deur binnenkomt maar de linkerzijde gezien in de rijrichting m.a.w. bakboord.
De luxe staat waarschijnlijk op de caravan zelf of op het registratiebewijs.
Treinzit is als je tegenover elkaar zit en op de bank kijk je naar de achterzijde en op de andere bank richting voorzijde, zoals in de trein. Rondzit als je aan 3 kanten om de tafel kunt zitten.
Aaantal slaapplaatsen is gelijk aan het aantal personen, kijk wel of het volwassen plaatsen qua afmeting zijn.
Dwarsbed is als je met je hoofd aan de ene zijkant en met de voeten aan de andere zijkant ligt.
Ga naar de bibliotheek en zoek het KCKbeurs nummer op (najaar) of bel met de ANWB. in het beursnummer kun je ook de historische aankooprijs in het bouwjaar zien.
BIOD is een Nederlands merk dat een aantal malen van eigenaar is gewisseld. Het lijkt me daarom de vraag of je bij de fabriek alle informatie kunt krijgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Een antwoord op een paar vragen.

Voorzijde: de zijde waar de dissel zit
Hekidakluik: dakluik dat in hef- en kiepstand gezet kan worden.

Rondzit: configuratie waarbij de banken rondom de tafel geplaatst zijn.

Aantal personen: aantal slaapplaatsen dat aanwezig is