Hoeveel kost een treinreis van Haarlem naar de brouwersdam?

Ik heb nog geen OV-kaart (ik weet niet of dit noodzakelijk is) en ga vrijwel nooit met de trein. Hoeveel kost dit me ongeveer?

Toegevoegd na 37 seconden:
Ik bedoel van Haarlem naar de brouwersdam, in Zeeland.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (2)

Dat kost 25,33 ENKELE reis, met een ovchipkaart zonder korting. Je hebt nog steeds geen ovchipkaart nodig en de prijs is ongeveer hetzelfde.

Ja, u betaalt hetzelfde. Al zijn er wel 2 uitzonderingen: als u geen NS-abonnement heeft en tijdens dezelfde reis gebruikmaakt van NS en een andere treinvervoerder, betaalt u bij beide vervoerders het opstaptarief. Daardoor is een papieren kaartje in dat geval nog goedkoper. Ook als u meereist met de houder van een kortingskaart, is een papieren kaartje met 40% korting op dit moment nog goedkoper.

Toegevoegd na 2 minuten:
Je moet 4 of 5x overstappen en je gaat met trein, bus en metro.....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Leuk reisadvies, maar daarin staat datje een stukje met de Fyra gaat. Die rijdt toch helemaal niet meer?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verkeerd antwoord, vraagsteller vraagt naar treinreis.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ytje, denk je dat er een trein gaat tot aan de brouwersdam?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je geeft toch zelf ook geen treinreis op?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het ging toch om de prijs iHave, niet de route?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zie mijn antwoord. Nee dat klopt, er gaat geen trein tot brouwersdam, alleen jouw reis gaat tot ouddorp, niet tot brouwersdam (zeeland).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mijn link brengt je tot midden op de Brouwersdam: https://maps.google.nl/maps?q=3253MH,+Ossenhoek,+Ouddorp&hl=nl&ll=51.755196,3.85294&spn=0.065033,0.162048&sll=52.674552,4.911011&sspn=2.038557,5.185547&t=h&hnear=Ossenhoek,+Ouddorp,+Goedereede,+Zuid-Holland&z=13 Jouw link brengt je tot 5 km van de Brouwersdam!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Jouw link gaat naar Molenweg. Brouwersdam is een dam, een oversteek over het water in principe.
De brouwersdam ligt precies tussen jouw plaats en mijn plaats, alleen ik ga er stiekem vanuit dat deze persoon dit vraagt voor een festival, die plaatsvind op brouwersdam, zeeland. En de festivals adviseren dan via het transferium te reizen. Al met al vraagt de vraagsteller m de treinreis. Dus of de bus nu naar ouddorp gaat, of renesse, dat maakt dan opzich niet uit.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb je nu op mijn link geklikt, die brengt je naar Port Zelande.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ah nu zie ik het, net bracht hij me naar Molenweg.
Er wordt geadviseerd om te reizen naar transferium Renesse, daar heb ik de reis dan ook op gebasseerd. De totale prijs (incl. metro+bus+trein) is 22.53 euro enkele reis.
De prijs van de trein is 7.80 euro enkele reis.
Voor de bus en metro is de kans groot dat je ov kaart nodig hebt, kijk dit na bij 9292ov.nl of bij de busvervoerder in de bron.
Voor de trein kun je bij de automaat een kaartje kopen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ronron1212
11 jaar geleden
Moet je nu wel of geen ov chip kaat hebben of kun je nog steeds een kaartje kopen voor de bus?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat staat in het antwoord: ''Voor de bus en metro is de kans groot dat je ov kaart nodig hebt, kijk dit na bij 9292ov.nl of bij de busvervoerder in de bron.'' Bij de ene vervoerder/traject wel, en bij de ander niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
en dan moet je nog 5 km lopen tot het begin van de Brouwersdam!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
transferium -> bus naar brouwersdam. Zie reactie bij jouw antwoord.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb een afbeelding toegevoegd. Daarbij is te zien waar de brouwersdam ligt. Mijn antwoord gaat vanuit het punt renesse, omdat vele adviseren om naar dat tranferium te reizen om zo goedkoper/makkelijker naar brouwersdam te komen.
Het andere antwoord gaat naar ouddorp (bovenin de afbeelding) waarbij je zelf nog de bus moet regelen naar brouwersdam.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kijkt niet goed, mijn antwoord gaat naar de GEMEENTE ouddorp maar brengt je bij port Zelande, midden op de brouwersdam.