Heeft iemand die achteruit rijd maar van rechts komt ook voorrang?

Er komt een auto van rechts (gelijkwaardige kruising) dus die heeft voorrang. Maar nu rijd die auto achteruit! Heeft die persoon dan ook voorrang?
Heb net een bijna aanrijding daardoor gehad vandaar deze vraag.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vervoer
8.4K

Het beste antwoord

Nee, als je achteruit rijdt heb je geen voorrang.

Achteruitrijden valt in de categorie 'bijzondere verrichtingen'. Wanneer je een bijzondere verrichting uitvoert, dien je ALLE overige verkeer voorrang te verlenen - inclusief voetgangers.
Cryofiel
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+En zo is het. Als je dit soort vragen leest vraag je je altijd af wat er zou gebeuren als iedereen bij het verlengen van zijn rijbewijs ook weer een theorie en of praktijk examen moest doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien een oplossing voor het fileprobleem ;-)

Andere antwoorden (5)

Normaal rijd je alleen achteruit uit een uitrit/parkeervak of om te keren, dus dan heb je geen voorrang ook niet als je van rechts komt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als je achteruit rijd heb je nooit voorrang.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee.
Als je beide achteruit rijd weer wel ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee achteruit rijden IEDEREEN VORANG GEVEN!
Jij heb jij je theorie of rijbewijs? LOL
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een voertuig dat achteruitrijdt heeft NOOIT voorrang.