Moet je voor of achterin zitten als taxipassagier?

zijn er regels of wat is het meest gangbaar>

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Jij betaalt, dus jij mag kiezen waar je gaat zitten.

Dat mag je helemaal zelf weten !! Hier zijn geen regels voor naar mijn weten. Vaak wordt het volgende gedaan: alleen: voorin met zn 2e: achterin met zn 3e: achterin of 1 iemand voorin met zn 4e: 1 iemand voorin met zn 5e..sowieso 1 iemand voorin. Je bent er helemaal vrij in !!

Er zijn geen regels wat dit betreft, alleen dat je je gordel om moet doen. Als je in je eentje in de taxi stapt kan het gezellig zijn om op de bijrijdersstoel te gaan zitten (vindt de chauffeur misschien ook wel gezellig), maar eigenlijk is het altijd gebruikelijk om achterin te gaan zitten. Ik zie tenminste nooit passagiers naast de chauffeur zitten :)

Dat mag je zelf beslissen. Mijn man bijv. gaat altijd naast de chauffeur zitten om gezellig een praatje te kunnen maken. Als ik met de taxi ergens naartoe moet, neem ik altijd achterin plaats.

Als vrouw alleen zit men vaak achterin (distantie), een man alleen zit soms ook voorin (bv om gezellig te kletsen zoals hier werd gezegd). In het zuidelijke buitenland zou ik als vrouw alleen achterin gaan zitten, vanwege de daar gebruikelijke omgangsnormen.

Ligt eraan waar je bent in de VS alleen achterin want daar zit ook veiligheidsglas tussen voor en achter bank vanwege veiligheid, maar in NL mag je gezellig naar chauffeur zitten en een babbeltje maken

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100