Hallo wie kan me ongeveer zeggen of wiw weet wat een houten sloep met opbouw maten 8m bij 2.70 m zal kunnen wegen Voor trailervervoer bvd ?

Nu ik sta met stukken in jachthaven En moet nieuwe motor in

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Boten

Antwoorden (2)

Ff rekenen... 8x3=24m2. Da's alleen de bodem. Door de kromming is 't ongeveer 40m2. Met een geschatte dikte van 0,04m is dat 1,6m3 hout. Hout weegt ongeveer 0,6kg/m3. Da's ongeveer 1000kg. Dan kom er nog opbouw bij en een motor, neem ik aan. Reken maar minimaal 2500kg. Voor de zekerheid zou ik een trailer nemen die minimaal 5000kg. aan kan.
Als je 't merk/type bootje doorgeeft, dan is 't misschien ook wel gewoon te googlen wat ie weegt.

Toegevoegd op 27-06-2009 04:07:36
Ik bedoelde 600kg/m3.

Toegevoegd op 27-06-2009 04:33:00
Eikenhout weegt trouwens 750kg/m3.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je moet zowiezo het vervoer aan een gespecialiseerd bedrijf overlaten omdat hij breder is dan de toegestane 2.50 mtr. (je noemt zelf 2.70 mtr.)