Hoeveel pk per meter boot?

Toegevoegd na 1 minuut:
Hoeveel pk heeft men ongeveer nodig per meter boot? Zelf heb ik een metalen boot van 14 meter.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Boten
5.6K

Het beste antwoord

Is van een aantal zaken afhankelijk, die u hier niet vermeldt.

Hoe snel wil u er mee kunnen varen? Zoals u vast weet wordt er voor het vaarbewijs gekeken naar de topsnelheid van de boot. Indien u niet in het bezit bent van een vaarbewijs, is dit iets wat u dus moet meewegen.

Wat naast het aantal pk's de snelheid bepaald is het type boot, met hoeveel last u er normaal mee vaart etc.
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dat ligt er maar aan hoe hard je wil, hoe zwaar de boot is en wat de rompsnelheid van de boot is en waar je wilt varen. Op zee, IJsselmeer of op de Linge maakt nogal uit.

Deze vraag is dus niet algemeen te beantwoorden. Vreemd dat als je zelf een boot hebt, geen idee van het aantal benodigde pk's hebt.