Waarom gooien ze grind op asfalt?

Net een nieuwe laag asfalt op een fietspad hier in de buurt. Leuk kunnen de kinderen lekker waveboarden, radiografische autootjes enz...
En dus knallen ze er grind op.
Waarom?
Dat asfalt is toch mooi zat? Fietst ook heerlijk.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vervoer
5.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Anders slijt het te snel denk ik.
Pieter2011
12 jaar geleden
In opdracht van Carglass?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pieter! Dé doofpot affaire van dit jaar!
:D

Het beste antwoord

Het wegdek moet onder droge en natte omstandigheden een bepaalde stroefheid hebben, dat bereiken ze met er een toplaagje van graffel er op te plakken.
Er bestaan meetkarretjes achter een auto, die de stroefheid kan meten, als deze niet voldoende is, komt er weer een nieuw laagje op.