Wat zijn de voor- en nadelen van je boodschappen thuis te laten brengen door de supermarkt?

Wordt er veel gebruik van gemaakt? Kan straatangst een reden zijn om te laten bezorgen? Uiteraard, als je slecht ter been of gehandicapt ben, dan ligt bezorging voor de hand.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vervoer
2.4K

Het beste antwoord

voordeel: geen gesjouw en gezeur op een parkeerplaats te vinden, geen drukke paden in de winkel en ongemotiveerd winkelpersoneel. Erg makkelijk vindt ik zelf.
Nadeel: versproducten zoek ik liever zelf uit, thuis blijven ivm bezorging ipv zelf bekijken wanneer je de deur uitgaat naar de winkel. Soms blijkt pas tijdens de bezorging dat bepaalde producten niet leverbaar waren.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

ik ga er even van uit dat het thuis brengen inhoud dat je gewoon een soort van bestelt bij de supermarkt en dat die het dan thuis bezorgt

Straatangst kan als reden ervoor zijn. je kan ook je gewoon niet prettig voellen in supermarkten. het kan ook gemak zijn zodat je zelf niet hoeft te zoeken in een winkel of als je geen tijd hebt is het ook handig als iemand anders de bodschappen voor je doet.

nadeel is denk ik voornamelijk dat je niet kan kiezen welk product je krijgt en dan doel ik op de houdbaarheids datums en versheid van een product.
En je ziet ook niet wat er nog meer te koop is. misschien is er wel iets beters van een vergelijkbaar product is
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn moeder laat haar boodschappen bezorgen en het bevalt haar best. Zij is slecht ter been en het is een mooie uitkomst. Het zal wel een stuk duurder zijn dan in de winkel en je kan geen gebruik maken van de mooie (bonus) aanbiedingen. Je moet van tevoren bedenken wat je wilt eten en je hebt wat extra moeite met statiegeld. Je bent afhankelijk van de bezorger, maar als je slecht ter been bent heb je wenig opties. Het is een mooie service...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Clyde;

De voordelen zijn vrij duidelijk; je hoeft de deur niet uit, hoeft niet te sjouwen en het kost je dus ook geen tijd. Het nadeel van de bijkomende kosten wordt waarschijnlijk deels gecompenseerd doordat je geen impulsaankopen doet en geen reiskosten hebt. Een ander nadeel is dat niet iedere winkel deze service biedt.