Ford Ka kopen

Ik ga vandaag een proefrit maken in de nieuwe Ford Ka.. En dus ook vandaag de beslissing nemen of ik hem ga kopen (lees: financieren) het type wat ik dan zal nemen is een cool en sound. Zijn er mensen die ook de nieuwe Ford Ka hebben gekocht?? Wat zijn jullie ervaringen over deze auto? En waar moet ik op letten bij een proefrit? (dit is mijn eerste nieuwe auto die ik zou kopen, vandaar) Thanks!!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vervoer
1K

Antwoorden (5)

ik heb hem zelf niet, maar mijn moeder heeft hem en ik heb er al flink een aantal keren in mogen rijden.

Het is in het begin best apart dat je zo hoog zit, dit moet je maar net bevallen, maar ik wende er vrij snel aan, ook de plek waar de versnellingspook gevestigd is is iets wat ik niet gewend was.

al met al vind ik het autootje best lekker rijden, rijdt lekker door en gaat soepel door de bochten heen. Wil je er echter eentje die snel optrekt en keihard wegscheurt, dan zit je toch niet helemaal goed bij een Ford ka.

Enig minpuntje, auto zuipt als een gek.

Laat je adviseren door je dealer en neem iemand mee op de proefrit die echt goed verstand van auto's heeft.

Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou hem niet kopen, het is rcht flut, voor hetzelfde geld kan je beter iets anders kopen vind ik!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik ben het eens met bovenstaand antwoord, ik zou naar iets anders gaan kijken, een Ka is niet zo goed, maar dat zal de dealer je niet zeggen natuurlijk.
ze hebben ook een slecht stuurhuis wat na een paar jaar al problemen gaat geven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga naar autoweek.nl en kijk daar of er reviews zijn voor dit model.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb een oude ford ka uit 1999. Ik vind m fijn rijden. Enige nadeel is (typisch voor de ka) dat deze is 2 verschillende landen wordt gemaakt. Ik weet niet meer welke landen, maar de ka's uit het ene land roesten heel erg snel aan de onderkant. Dat levert vaak veel kosten op bij de APK, maar ik heb die van mij nu dik 2 jaar en nog nooit pech gehad. Maar goed. Als je een nieuwe ka gaat kopen, zullen ze al wel een hoop verbeterd hebben...