Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Heeft het aantal kilometers dat je per jaar rij invloed op je bijtelling voor een leaseauto?

Of ik nu met bijv. een Golf van 30.000 euro 15 .000 per jaar rij of met die zelfde auto 50.000 per jaar Begrijp dat de looptijd korter word en dus de lease prijs hooger maar heeft het ook invloed op wat ik zelf moet betalen aan de belasting?

Toegevoegd na 2 uur:
ik rij meer dan 500 km prive

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's
634

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Voor de bijtelling is alleen van belang of je meer dan 500 kilometer prive rijdt of niet.
Zodra je daar boven zit, krijg je de volle bijtelling die overeenkomt met jouw type auto. In bijgaande link kan je je bijtelling berekenen.
(Lees meer...)
itsme
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het gaat er alleen om of je meer (volledige bijtelling) of minder (helemaal geen bijtelling) dan 500 kilometer rijdt. Als je dit wilt moet je de km ook gaan bijhouden met een rittenstaat e.d.
Daarnaast is de cataloguswaarde van belang maar ook deze zal niet wijzigen als de looptijd korter wordt. Daarnaast is het energielabel van belang. Bij A betaal je 14% bijtelling en bij B 20%. Bij de rest betaal je 24% bijtelling.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding