Kunnen we het beste een auto kopen (en daarna verkopen) of een auto huren voor 3 weken op vakantie in de zomer?

We kunnen van niemand een auto lenen en we gaan met 4 personen op vakantie.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
6.2K

Antwoorden (11)

Ha, die Extremefun1;

Als het puur om de centen gaat is het kopen van een oudere auto die je na de vakantie weer verkoopt in eerste instantie goedkoper, maar je loopt wel het risico op reparaties bij zo'n oud gebakje. Natuurlijk wel veel leuker en als je extra kosten met vier man kunt delen zullen die ook nog wel meevallen. Als alternatief zijn er ook bedrijfjes die oudere auto's (Volvo stationcars bijvoorbeeld) verhuren voor veel minder geld dan het huren van een nieuwere auto.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Huren. Er is immers geen garantie dat je hem op de gewenste tjd kunt vekopen.
Fijne vakantie.i
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je een auto wil rijden voor 3 weken en er mee op vakantie gaan moet de auto wel goed zijn. ik weet niet hoe ver je wil rijden, maar veiligheid komt eerst. Een auto huren is echter niet goedkoop dus deze optie kost je fiks wat duiten.

als je een auto koopt en verkoopt houd je waarschijnlijk meer geld over. Vooral als je kiest voor een Japanse auto (toyota ofzo) heb je redelijke waardevaste wagen, die toch erg betrouwbaar is.

als je het aan mij vraagt zou ik gaan voor de 2e optie gaan, die kost het minste geld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Huur een auto. Dan heb je iig een goede, want als je een oud barrel koopt en je krijgt onderweg problemen heb je óf hoge kosten óf je vakantie is naar de maan, zo niet allebei. Van een gehuurde auto (mits betrouwbaar verhuurbedrijf) weet je dat alles oké is en dat je recht op een andere hebt als hij er toch mee kapt onderweg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Huren is de beste optie. Je hebt garantie dat de auto het doet en bij pech wordt je geholpen. Ook heb je geen administratieve rompslomp om je auto op je naam te krijgen, de verzekering te regelen etc. Dit nog afgezien van de kosten voor verzekering, wegenbelasting, pechhulp.

Bovendien heb je een veel betere auto. Huurauto's zijn altijd redelijk nieuw, rijden dus beter en hebben vaak betere voorzieningen als airco etc.

Als laatste heb je het gemak. Na de vakantie lever je de sleutels in en daarmee is het klaar. Anders moet je nog met de auto gaan leuren en na verkoop het eventuele gezeur aanhoren van de nieuwe koper dat bepaalde zaken niet werken.
paulus811
13 jaar geleden
Als je de auto huurt in nederland wordt je dan met pech in het buitenland geholpen? Zou hier wel goed naar kijken, misschien zijn er internationale verhuurbedrijven?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je voor zekerheid kiest moet je gewoon huren maar als je avontuurlijk bent aangelegd koop je er één.
Liefst een oud barreltje uit het land van bestemming, met een beetje geluk maak je dan hele mooie dingen mee!
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon een redelijk betrouwbare en waardevaste auto kopen en ANWB Europa service met vervangend vervoer afsluiten bij 1 bestuurder. Of route mobiel.. Dat gaat op kenteken ipv persoon. Kan ook handig zijn, maar als je de auto daarna verkoopt is het zonde van het lidmaatschap.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt het beste een auto huren .
Als je een oudere auto koopt dan moet je maar afwachten of hij goed is .
En een oudere auto zal toch wel eerst een beurt moeten krijgen bij een garage .
Ga voor zeker en huur een auto .
Je wilt toch niet jou vakantie verknallen omdat je ergens in europa staat met autopech !
Ga nu eens informeren bij enkele verhuurbedrijven wat de huurprijzen zijn .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het probleem bij het beantwoorden van je vraag is dat 'het beste'... Wat vind jij 'goed', en wat 'beter'?

Een auto huren bied zekerheid en gemak. Daar betaal je ook voor. Een van die zekerheden is dat je van tevoren (redelijk) weet hoeveel het gaat kosten, en het gemak zit hem er in, dat je alleen een sleutel hoeft op te halen / in te leveren.

Een oude auto kopen is veel avontuurlijker, en kan daardoor ook leuker zijn. Het is 'jullie bakje..' die als onderdeel van het reisgezelschap de vakantie mee gaat maken.

Echter je hebt alle rompslomp van de aanschaf en die van de verkoop. Je weet ook niet hoeveel je na de vakantie terug krijgt voor je auto bijvoorbeeld.

Maar misschien krijg je wel een leuke blind-date met een lokale wegenwachter, of moet je noodgedwongen logeren bij de familie van een garagehouder waar je de komende decennia nog goede vrienden mee zult blijven? Dat zal je met een grauwe 13 in een dozijn huurbak niet overkomen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je niet beslist op een bepaalde tijd ergens moet zijn of weer thuis moet zijn, dan is een auto kopen leuker.
Maar je moet er dan ook nog wel de lol van kunnen inzien als je ergens is noord-Frankrijk je distributieriem moet laten vervangen, of je dynamo, of je koppelingsplaten of allemaal tegelijk. Als dat allemaal geen punt is: kopen!