is er veel verschil tussen een 17 en een 18 inch band?(comfort,wegligging,geluid enzovoort)

Heb een nieuwe auto gekocht, en ik twijfel of ik 17 of 18 inch eronder wil zetten.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
24.1K

Het beste antwoord

Ha, die Gapd;

Zoals hierboven al aangegeven is in het algemeen te stellen dat een band met een grotere velgmaat iets minder comfortabel zal zijn door de lagere wangen, maar van minstens zo veel invloed is de keuze van merk en type van de band. Er zijn ultrasportieve 17" banden die stugger zijn dan andere comfortgerichte 18" types. Ook het verschil tussen standaard en runflatbanden heeft de nodige invloed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ik weet dat bij grotere banden dan de auto voor gemaakt is, de prestaties qua optrekken afmnemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat verschil merk je wel, vooral als je eerst met 17 inch gereden hebt en er later 18 inch onder zet. Ik heb zelf een bmw 3 serie en daar werd me door de dealer 18 inch afgeraden omdat de auto van zichzelf al strak geveerd is. En ik ben achteraf blij dat ik het niet gedaan heb, al moet ik zeggen dat 18 inch vaak wel iets mooier staat. Alleen daarvoor zou je t moeten doen, want op comfort lever je in. Het geluid wordt voornamelijk door het merk/type van de band veroorzaakt.
paulus811
12 jaar geleden
Hangt er van af welk type auto je rijd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De afrolomtrek van de band moet natuurlijk gelijk blijven.
Hoe groter de velg wordt, hoe minder rubber tussen velg en wegdek met als resultaat en sportiever rijgedrag.
Gevolg is wel dat het comfort minder wordt.^lr