Waarom rijden er zo weinig auto's op lpg>

Gas is een schone brandstof. Waarom wordt er door onze regering gepromoot om lpg te gaan rijden, dan hoeft men dit niet af te fakkelen en bengt het nog wat op voor de schatkist. Het lijkt wel of men gestraft wordt om lpg te rijden.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's
4.2K

Het beste antwoord

LPG is beter voor het milieu en is rendabel voor mensen die per jaar meer dan 14.000 km rijden.
Voor occasions zelfs al vanaf 4000 km per jaar.

Het installeren van een G3(LPG) tank kost zo tussen de €2000 en de €4000.
Daarbij komt ook nog dat niet in alle auto's het mogelijk is om een G3 tank te installeren,dit komt net doordat het niet zou gaan passen,maar puur dat de fabrikant van de auto de garantie laat vallen zodra er een G3 (LPG) tank is ingebouwd.

De wegenbelasting is voor LPG auto's ook hoger.
Dit wordt deels ongedaan gemaakt door een korting van €317,- die je krijgt als je een zogenaamde G3-installatie heeft.

Meer lezen: http://www.tipsomtebesparen.nl/auto/tanken/autogas-lpg#ixzz0m2XmlvTv
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ze promoten LPG door er niet zoveel accijns op te heffen. Als je al een paar duizend km per jaar rijdt loont het al, inclusief de afschrijving op de installatie.
AWM
14 jaar geleden
Of er daadwerkelijk zo weinig auto's op LPG rondrijden, weet ik niet. Wel weet ik dat de overheid nooit veel heeft gedaan om dit schonere rijden te promoten. Waarschijnlijk heeft dit te maken met de goedkopere prijzen van gas in tegenstelling tot benzine en diesel. Verhoudingsgewijs valt er voor de overheid dus niet voldoende te verdienen op de accijnzen en dat zou dus wel eens de reden zijn om het minder te promoten, ook al zou het veel beter voor het milieu zijn. Daarnaast is er misschien ook het probleem dat tankstations voor LPG zich buiten de bebouwde kom moeten bevinden of bij industriegebieden. Dus geen maximale afname mogelijkheden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
LPG is plotseling minder populair geworden onder leaserijders.

Het punt is namelijk dat de auto's op LPG geen goed energie label hebben, want die energielabels zijn toegekend aan de originele auto's met benzinemotor.

Dus je betaalt ook voor je hele zuinige auto op LPG de volle mep aan fiscale bijtelling. Ook al heeft dezelfde auto op benzine een A-label...

Helaas maar waar.
itsme
14 jaar geleden
klopt het is schoner maar wat het probleem is de wegenbelasting is ontzettend hoog en daarom rijden er maar weinig auto's met lpg een g3 installatie is goedkoop in de wegenbelasting maar te duur om het aan te schaffen en niet elke auto kan op een g3 installatie rijden of je moet een auto hebben die 25 jaar oud is en op lpg rijd want dan is de auto wegenbelasting vrij