Kan een instituut zoals de anwb of knmi ook bestraft worden voor verkeerde prognoses qua weer door de overheid?

Vandaag ben ik ook vroeger weg gegaan vanwege de verwachtte noodweer, de NS heeft een aangepaste dienstregeling. Uiteindelijk is het hier in de Randstad heel rustig qua weer. Het lijkt me een enorm economisch verlies op deze manier voor loos alarm?

Toegevoegd na 4 minuten:
Beetje vaag merk ik nu, kan de overheid hen bestraffen?

Toegevoegd na 34 minuten:
Ik ben NIET uit op een politieke discussie!!! ANWB en KNMI hebben echter een behoorlijke "macht".
Je zou je dan af kunnen vragen of zij 'hun huiswerk' wel goed doen en of zij daarvoor 'bestraft' kunnen worden

Weet jij het antwoord?

/2500

Nee dit kan zeker niet

We hebben het over het weer. Nee straffen kan niet. Het is altijd wat als ze niet waarschuwen en het gaat four hadden ze moeten waarschuwen. Als ze waarschuwen en het gaat goed er gebeurd niets hadden ze hun mond moeten houden. Het weer voorspellen blijft altijd lastig het is alleen maar voorspellen Toegevoegd na 1 minuut: nee dus

Niets is zo onvoorspelbaar als 't weer. Bedrijven en instituten die daarin actief zijn hebben dus vrij spel, en kunnen nooit gestraft worden voor hun acties. Riante business dus....

Het noodweer is er zeker wel kijk maar op de buienradar, maar het is wat later dan gedacht. Maar stel je voor dat het een paar uur eerder komt dan gedacht en het kost slachtoffers! Ook dan kan je geen claim neer leggen. En je was lekker vroeg thuis, dus.......

We hebben het niet voor niets over een weersVERWACHTING, dat is geen voorspelling. Op basis van die verwachtingen wordt eventueel een waarschuwing gegeven, maar er is geen garantie dat het noodweer werkelijk overal problemen gaat opleveren.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100