Kan een instituut zoals de anwb of knmi ook bestraft worden voor verkeerde prognoses qua weer door de overheid?

Vandaag ben ik ook vroeger weg gegaan vanwege de verwachtte noodweer, de NS heeft een aangepaste dienstregeling. Uiteindelijk is het hier in de Randstad heel rustig qua weer. Het lijkt me een enorm economisch verlies op deze manier voor loos alarm?

Toegevoegd na 4 minuten:
Beetje vaag merk ik nu, kan de overheid hen bestraffen?

Toegevoegd na 34 minuten:
Ik ben NIET uit op een politieke discussie!!! ANWB en KNMI hebben echter een behoorlijke "macht".
Je zou je dan af kunnen vragen of zij 'hun huiswerk' wel goed doen en of zij daarvoor 'bestraft' kunnen worden

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vervoer
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Even afgezien van de boete, het noodweer komt nog.
Check buienradar ontploffen boven belgie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik stel voor dat we dat hogedrukgebied straffen omdat het zich niet aan het geldende model houdt. Hup, het land uit zetten, dat rotding!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben serieus!! een dergelijke waarschuwing moet toch wel heel zorgvuldig gecontroleerd worden?
Al de mensen die dan eerder naar huis gaan enzo?? Dat kost nogal wat
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben ook serieus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
...en dan uitgerekend op de dag dat een regeringspartij te kennen geeft, op de 60 miljoen euro die zij ontvangen, te willen bezuinigen! Auw!

Antwoorden (5)

Nee dit kan zeker niet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
We hebben het over het weer. Nee straffen kan niet. Het is altijd wat als ze niet waarschuwen en het gaat four hadden ze moeten waarschuwen. Als ze waarschuwen en het gaat goed er gebeurd niets hadden ze hun mond moeten houden. Het weer voorspellen blijft altijd lastig het is alleen maar voorspellen

Toegevoegd na 1 minuut:
nee dus
12 jaar geleden
Niets is zo onvoorspelbaar als 't weer. Bedrijven en instituten die daarin actief zijn hebben dus vrij spel, en kunnen nooit gestraft worden voor hun acties. Riante business dus....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het noodweer is er zeker wel kijk maar op de buienradar, maar het is wat later dan gedacht.
Maar stel je voor dat het een paar uur eerder komt dan gedacht en het kost slachtoffers!
Ook dan kan je geen claim neer leggen.
En je was lekker vroeg thuis, dus.......
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
'Wat later dan gedacht'... Het maakt mij niet uit maar ik denk dan toch dat je heel erg zeker moet zijn voordat je een landelijk bericht de wereld in stuurt? Ik bedoel de NS met een aangepaste dienstregeling en diverse werkgevers die hun personeel eerder naar huis sturen? Je zou dan toch ook 2 uur van te voren kunnen waarschuwen bijv??
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mogelijk heeft de NS meer tijd nodig voor adequate oplossingen op kort termijn.
Komt bij dat je met het hele land hebt te maken , dit blijft een moeilijke zaak, maar ik begrijp heel goed wat je bedoelt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En het is nooit goed: te heftige waarschuwing, te vroeg, te laat - je moet altijd zelf een beetje blijven denken. En ik word liever voor niets gewaarschuwd dan ineens overvallen door het soort weer dat hier vanavond losbarstte.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Juist Hippo, als ze storm afgeven kan je nog steeds met je bootje het water op gaan, het blijft altijd jouw eigen verantwoording en als de NS geen maatregelen genomen zou hebben en het gaat helemaal mis, dan zeggen ze achteraf, ja maar er was toch gewaarschuwd, waarom hebben jullie dan niet tijdig maatregelen genomen, je wist het toch,
We hebben het niet voor niets over een weersVERWACHTING, dat is geen voorspelling.
Op basis van die verwachtingen wordt eventueel een waarschuwing gegeven, maar er is geen garantie dat het noodweer werkelijk overal problemen gaat opleveren.