Ik heb een Renault megane III uit 2010. Ik heb iets vreemds.

Als je de motor uitzet en je blijft in je auto dan blijft de radio aan. Zodra je je deur opendoet gaat alles uit. Geen probleem die druk je zo weer aan. Maar.... Hoe zet ik bijvoorbeeld even de ruitenwisser even aan?? Dan moet ik starten! Hoe zet je hem even op de stroomstand zeg maar? Deze auto heeft namelijk geen sleutel maar een draadloze pas! In de boekjes staat er niets over.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vervoer

Het beste antwoord

Nee, volgens mij hoef je niet te starten voor de ruitenwisser. Ik doe dit uit mijn hoofd, heb zelf ook een Megane III...

- Stap in de auto.
- Druk op de startknop zonder de koppeling in te trappen!
- De electrische systemen starten nu, zonder dat de motor loopt.
- Gebruik de ruitenwisser.

Toegevoegd na 44 seconden:
Volgens mij gaat het dus niet om "kort" of "lang" drukken, maar om indrukken zonder de koppeling te gebruiken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik geloof dat als je de startknop iets korter indrukt dat je contact maakt dan. Wanneer je hem langer ingedrukt houdt start de motor.

Toegevoegd na 26 seconden:
Kortom even kort de start knop indrukken