Hoe kan het dat envelop post die ik verstuur er heel vaak 2 dagen over doet om aan te komen?

Ik doe het altijd ruim voor de laatste lichting op de post, en het zijn gewone normale enveloppen met gedrukte Dymo-adreslabels er op. Toch duurt het vaak twee dagen voordat deze bij de ontvanger zijn aangekomen. Terwijl ik dat zelf, en zelfs pakketten vaak al de volgende dag heb.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vervoer

Het beste antwoord

Voor zover ik weet doet KPN er, sinds een jaar of twee, wel vaker twee dagen over om een brief te bezorgen.
Ik heb hierover weleens met collega's en vrienden gesproken toen het mij op begon te vallen en velen reageerden met herkenning.
Volgens de TNT is er niets veranderd. Op de site van TNT staat dat brieven in 95% van de gevallen de volgende dag worden bezorgd. Het is mij onbekend hoe ze aan gegevens komen voor dit cijfer en of hier controle op is.

Dat het met pakketten anders verloopt kan ik niet echt verklaren. De enige stap die wezenlijk anders is is dat je bij een pakket geen gebruik maakt van een brievenbus maar je meldt bij een balie.
Het zou kunnen dat het 'probleem' zit bij de lediging en verdere afhandeling van die bus in de wijk.

Toegevoegd na 1 uur:
Als je erg veel post verstuurd is het de moeite waard om eventueel KIX codes te gaan gebruiken. De KIX is een streepjescode die je kan toevoegen aan de adresgegevens. De KIX bevat de gegevens die de TNT gebruikt om post met de modernste sorteermachines te verwerken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sinds wanneer bezorgd KPN brieven?

Andere antwoorden (2)

Misschien kan je adreslabel niet goed aurimatisch geleden worden, dat zou kunnen door de samenstelling van de inkt.

Toegevoegd na 2 minuten:
En dan moet hij handmatig verwerkt worden, en dat kan makkelijk tot deze vertraging leiden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat kan alleen als de inkt niet genoeg contrast geeft in verhouding tot de achtergrond.
Die machines kunnen alle soorten inkt lezen.
Gebruik je donker papier met een lichtkleurige inkt dan heb je wel een probleem.
Bekend probleem. Het overkomt mij ook regelmatig, in mijn geval waarschijnlijk omdat ik de Zeeuwse frankeer methode toepas (geen cent teveel) oude "gulden" postzegels met bijplakzegels van 0,02 & 0,03 eurocent. Maar ook als ik in een dolle bui gewoon frankeer is de post er lang niet altijd op de Post.nl beloofde dag.