Hoeveel uur rijles heb je gemiddeld nodig om op te mogen voor je eerste keer rijexamen?

Toegevoegd na 1 uur:
Ik weet dat het aan jezelf ligt hoe snel je het oppakt, zoals hieronder al is gemeld, maar ik zou slechts graag een gemiddelde willen weten, hoeveel uur de gemiddelde Nederlander hiervoor nodig heeft gehad.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vervoer

Het beste antwoord

Ik weet niet of je de vraag voor jezelf stelt Rudy?
Het gemiddelde ligt zoals aangehaald op een les op veertig, maar....als het voor jezelf is moet je mogelijk rekening houden met meer lessen.
Daarbij moet je ook nog rekening houden met gemiddeld 2 á 2,5 keer afrijden vóórdat het felbegeerde roze pasje wordt behaald.
Helaas laten de statistieken zien dat het lastiger wordt je rijbewijs te halen naarmate de leeftijd stijgt. Iemand van 18 zal dus over het algemeen sneller het rijbewijs halen dan iemand van 56.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Dan hangt er vanaf hoe snel je alles oppakt en leert. Als je voor het eerst in een auto zit, moet alles nog wennen enzo. Ik had al voor ik rijles kreeg ervaring met autorijden, dat scheelde weer in de rijlessen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoveel als JIJ nodig hebt om verantwoord achter het stuur te zitten...
Geen standaard antwoord.
Heb je gevoel voor schakelen en zo, dan zal het sneller gaan.

Meestal eerst een proefles om in te schatten hoeveel lessen je nodig hebt en dan kun je per week een les nemen of een pakket van 25/30/40 lessen. Bespreek het met je rijschool, wat het beste bij JOU past.

Toegevoegd na 2 uur:
Gemiddeld 35 lessen schat ik...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ongeveer 30 tot 40 uur
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat ligt er aan waar je woont, ik woon in zeeland en hier is het dus niet zo druk op de wegen als bijvoorbeeld de binnenstad van amsterdam.
ook ligt het er aan hoesnel je je theorie haalt, je mag namelijk niet afrijden zonder dat je je theorie gehaald hebt, doe je hier heel lang over dan doe je ook langer over je lessen omdat je het blijft uitstellen.

Gemiddeld heb in zeeland ongeveer 30 lessen nodig en in grotere steden iets van 40..

Hoe snel voel jij je op je gemak in de auto en op de weg, ben je gehaast, of ben je juist bang om bv in te halen.
je kunt tegenwoordig een intakeles nemen, zij kunnen aan de hand van een aantal oefeningen ongeveer schatten hoe veel je er nodig hebt.

succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat hangt inderdaad af van de vaardigheden van de bestuurder. De meeste rijscholen bieden pakketten aan van 30-40 lessen. Dit is dan waarschijnlijk een gemiddelde. Ik moest een eigen verklaring invullen en
medisch gekeurd worden. Dat heeft ongeveer 3 maanden geduurd omdat de verschillende instanties niet goed mer elkaar kunnen communiceren.